Viața tăcută a naturii 1846 – 1916

130,00 lei

Cartea este prima monografie a genului publicată in România. Autoarea, cunoscut istoric de artă, director al Muzeului de Artă din Constanța, abordează perioada 1846 – 1916, albumul fiind rezultatul unei remarcabile activități de documentare, dar, în același timp, un răsfăț vizual însoțit de comentariul uneia dintre cele mai avizate voci în domeniu. În cele 312 pagini sunt reproduse peste 180 de ilustrații ale tablourilor care se află atât în muzeele de artă – Muzeul Național de Artă al României, muzeele din Constanța Galați, Iași, Piatra-Neamț, Suceava, Cluj-Napoca, Arad, Timișoara, Craiova, Brașov, Muzeul Municipiului București –, cât și în colecții private reprezentative din țară.

Availability: Out of stock Categories: ,

Description

Cartea este prima monografie a genului publicată in România. Autoarea, cunoscut istoric de artă, director al Muzeului de Artă din Constanța, abordează perioada 1846 – 1916, albumul fiind rezultatul unei remarcabile activități de documentare, dar, în același timp, un răsfăț vizual însoțit de comentariul uneia dintre cele mai avizate voci în domeniu. În cele 312 pagini sunt reproduse peste 180 de ilustrații ale tablourilor care se află atât în muzeele de artă – Muzeul Național de Artă al României, muzeele din Constanța Galați, Iași, Piatra-Neamț, Suceava, Cluj-Napoca, Arad, Timișoara, Craiova, Brașov, Muzeul Municipiului București –, cât și în colecții private reprezentative din țară.

The book is the first monograph of this kind printed in Romania. The author, a well-known art critic and the manager of Constanța Art Museum, speaks about the 1846 – 1916 artistic period, and the album is the result of outstanding research work and, at the same time, a visual indulgence accompanied by the author’s comment – as one of the most powerful critic voices of the moment. Inside the 312 page volume there are over 180 illustrations of paintings which can be found in art museums all over Romania – Romanian National Art Museum, museums in Galați, Constanța, Piatra-Neamț, Suceava, Cluj-Napoca, Arad, Timișoara, Craiova, Brașov, Bucharest Municipality Museum – as well as in important private collections in our country.

SUMAR
CAPITOL I.
• NATURA MOARTĂ CA GEN AUTONOM
• AVATARURI ISTORICE
CAPITOL II.
• INCUNABULELE NATURII MOARTE ROMÂNEȘTI
CAPITOL III.
• APARIȚIA GENULUI NATURĂ MOARTĂ ÎN PICTURA ROMÂNEASCĂ. CHIPURI, FLORI ȘI ORNAMENTE. PRIMII NATURMORTIȘTI
CAPITOL IV.
• THEODOR AMAN
CAPITOL V
• NICOLAE GRIGORESCU
CAPITOL VI.
• IOAN ANDREESCU
CAPITOL VII.
• ELEVI AI ȘCOLILOR DE ARTE FRUMOASE DIN BUCUREȘTI, IAȘI, MÜNCHEN ȘI PARIS
• C. I. STĂNCESCU
• MIHAIL ȘTEFĂNESCU
• SAVA HENȚIA
• CÂȚIVA ARTIȘTI MINORI
• CONSTANTIN D. STAHI
CAPITOL VIII.
• ȘTEFAN LUCHIAN

Reviews

There are no reviews yet.


Be the first to review “Viața tăcută a naturii 1846 – 1916”

Format: 24 x 26,5 cm
ISBN: 978-973-567-945-3
Nr. pag: 312, carte legată
Data apariției: octombrie 2016

Doina Păuleanu s-a născut în anul 1948, pe 29 martie. A fost istoric și critic de artă, autor al unor volume de istoria artei, antropologie urbană și patrimoniu și manager al Muzeului de Artă Constanța, instituție ce i-a fost a doua casă vreme de aproape 50 de ani.
Doctor în Istoria Artei, Univeristatea București și fost director al Muzeului de Artă Constanța, curator si colaborator permanent al Galeriei SENSO din București. Crescută și educată într-un mediu elevat, în care și-a venerat părinții (tatălui, inginerul Leontin Păuleanu, fiica i-a închinat cartea de debut), absolventă, ca șef de promoție, a Colegiului Național „Andrei Șaguna” din Brașov și, ulterior, a Institutului de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu” din București (cu profesori străluciți și eminenți colegi, în promoția 1971), Doina Păuleanu și-a urmat vocația în acest domeniu, dedicându-se vieții muzeale (și a făcut-o plenar la Constanța, păstorind, reclădind și apărând muzee de artă), celei universitare (generații de studenți s-au adăpat de la nesecatul său izvorul de cunoștințe) și, nu în ultimul rând, cercetării, marea sa pasiune. O patimă de maturitate – mi-a mărturisit-o de mai multe ori –, al cărei rezultat edit va putea fi apreciat mai detașat acum, după trecerea sa, când ne vom da seama că fără acribie, fără documentare la sursa primară (arhivele și bibliotecile i-au fost prieteni fideli), fără talentul de a recrea o poveste sau o biografie, de a evoca o lume, fără ajutorul celor dragi, al mulților săi prieteni și colegi, Doina Păuleanu nu ar fi putut crea o operă ce va înfrunta, în mod cert, timpul.