Psihopedagogia adolescenţilor, tinerilor şi adulţilor
43,00 lei
Caiet de seminar
Prin acest caiet de seminar pentru disciplina Psihopedagogia adolescentilor, tinerilor si adultilor, autorii propun o perspectiva integrata asupra etapelor de dezvoltare care definesc adolescenta, tineretea si varsta adulta, analizand atat particularitatile fiecarei perioade, cat si factorii care influenteaza traseul evolutiv al individului. Lucrarea abordeaza transformarile psihologice, sociale si profesionale ce au loc pe parcursul acestor etape, avand drept scop sprijinirea unui demers educational si formativ centrat pe nevoile fiecarei categorii de varsta. Aceasta lucrare se adreseaza masteranzii care urmeaza si programele de formare psihopedagogice, nivel II, oferite de Departamentele de pregatire a personalului didactic, precum si profesorilor, consilierilor scolari si altor specialisti din domeniul educatiei.
- Descriere
- Date tehnice
- Despre autori
Descriere
Descriere
Prin structura sa clara si continutul bine documentat, caietul poate fi utilizat ca resursa practica pentru activitati de seminar, ateliere de lucru sau interventii educationale personalizate. De asemenea, materialul poate fi util tuturor celor interesati de intelegerea aprofundata a etapelor dezvoltarii umane si a modului in care acestea influenteaza parcursul personal si profesional al individului.
Lucrarea este structurata in 14 capitole, fiecare capitol explorand o tema specifica, de la caracteristicile generale ale adolescentei pana la aspectele particulare ale vietii adulte si mijlocii. Fiecare capitol include atat perspective teoretice, cat si aplicatii practice, precum studii de caz, exercitii si sugestii metodologice, pentru a facilita intelegerea si aplicarea informatiilor in context educational si profesional.
Date tehnice
Ed. coord. de: Daniela Popa
Autor: Andreea Șițoiu , Ramona Henter
Publicat de: Editura Pro Universitaria
Colectia: Stiinte ale educatiei
Data aparitiei: Februarie 2025
ISBN: 978-606-26-2038-7
Format: Academic
Pagini: 128
Despre autori
Daniela Popa este conferențiar universitar, director al Departamentului de Pregătire a Personalului Didactic, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea Transilvania din Brașov. Are o experiență profesională de 18 ani în domeniul universitar. Interesele de cercetare se înscriu în domeniul formării inițiale și continue a profesorilor și psihologiei educaționale. A publicat în calitate de autor sau co-autor lucrări privind strategii de stimulare a învățării autoreglate la elevii cu dificultăți de învățare, abordările terapeutice ale tulburărilor de comunicare și psihologie educațională. A coordonat volume care vizează aspecte legate de dimensiunile implicate în educația specială, statutul disciplinelor opționale în curriculumul național și ghiduri metodologice pentru disciplinele Consiliere și dezvoltare personală pentru educația specială integrată, precum și Psihologie educațională. Dintre acestea amintim: Landøy, A., Popa, D., & Repanovici, A. (2020). Collaboration in designing a pedagogical approach in information literacy. Springer Nature. Popa, D., David, L., Henter R., Lupu, N. R., Porumbu, D., Turculeţ, A. R. (2021). Psihologie educaționlă. Suport de curs. Presa Universitară Clujeană. Pocinho, M., Garcês, S., & Popa, D. (2022). Positive Psychology in Everyday Life. Frontiers in Psychology, 13, 913569. Henter, R., Popa, D. (2023). The Counselling Activity. Universității Transilvania Brașov.
Andreea Șițoiu este lector universitar în cadrul facultății de Psihologie și științele educației a Universității Transilvania, Brașov, Departamentul de Psihologie și științe ale educației. Experiența profesională vizează susținerea activităților didactice specifice unor discipline precum: Psihologia educației, Fundamentele pedagogiei, Teoria și metodologia curriculumului, Psihopedagogia adolescenților, adulților și tinerilor, Didactica domeniului/ariei Om și Societate ș.a. Activitatea de cercetare științifică evidențiază interesul pentru următoarele domenii: educația parentală, inteligența emoțională și inteligența socială, domenii aferente studiilor doctorale. A publicat capitolele de carte precum: „Autoeficacitatea. O premisă pentru atingerea succesului”; „Relații sociale. Bariere și limitări în dobândirea rezilienței. Cum ne influențează ele calitatea vieții?” (în colab. Cu Pânișoară, G.), în volumul Reziliența. Calea spre succes și echilibru pentru copii și părinții lor, coordonat de Georgeta Pânișoară, publicat la editura Polirom, respectiv „Stiluri de parenting, Modele și perspective”; „Parenting. O perspectivă psihopedagogică pozitivă”, în volumul Parenting de la A la Z. 83 de teme provocatoare pentru părinții de azi, coordonat de Georgeta Pânișoară și publicat la editura Polirom. Din categoria articolelor științifice fac parte: Șițoiu, A., & Pânișoară, G. (2023). The emotional intelligence of today’s parents – influences on parenting style and parental competence. Front. Public Health 11:1120994. doi: 10.3389/fpubh.2023.1120994; Șițoiu, A., & Pânișoară, G. (2023). The values adopted by parents for the effective education of children. Revista Românească pentru Educație Multidimendională, 15(3), 432-451. ISSN: 2066-7329; Șițoiu, A., Pânișoară, G. (2022). Emotional regulation in parental optimism – The influence of parenting style. Sustainability, 14(8), 4509. https://doi.org/10.3390/su14084509.
Ramona Henter este doctor în psihologie, este conferențiar universitar la Facultatea de Psihologie și Științele Educației din Universitatea Transilvania din Brașov. Are o experiență profesională de 18 ani la nivel universitar și 7 ani la nivel preuniversitar. Domeniile sale de expertiză sunt psihologia educației, psihologia dezvoltării umane, psihologia și psihoterapia pozitivă. Are experiență practică în activitățile cu copiii și părinții și în formarea cadrelor didactice, în calitate de cadru didactic și de psiholog clinician, psiholog specialist în psihologia educațională și psihoterapeut specializat în psihoterapie pozitivă. Interesele sale actuale de cercetare științifică sunt legate de consilierea psihologică, mindfulness, starea de bine, metacogniție și tot ce vizează învățarea, în special învățarea limbilor străine, concretizate în cărți și capitole de cărți, precum: Cazan, A.-M.,… Henter, R., … Vesterinen, O. (2024). How to achieve digital well-being in universities. Tackling teachers’ technostress through mentoring. Presa Universitară Clujeană; Henter, R., Popa, D. (2023). The Counselling Activity. Editura Universității Transilvania Brașov; Popa, D. (coordonator), …. Henter, R., …. Turculeț, A.R. (2021). Psihologie Educațională. Presa Universitară Clujeană; Henter, R., Nicolau, C. (2021). Teachers’ Superpowers: Being Mindful. Being Positive. Being in the Flow – a Basis for Their Well-Being. Digital Wellbeing. Implications for Psychological Research. Peter Lang, dar și în articole științifice: Cazan, A. M., … Henter, R., … & Pavalache-Ilie, M. (2024). Technostress and time spent online. A cross-cultural comparison for teachers and students. Frontiers in Psychology, 15, 1377200; Henter, R.,, Nastasa, L. E. (2021). Parents’ emotion management for personal well-being when challenged by their online work and their children’s online school. Frontiers in Psychology, 12, 751153; Nicolau, C., Henter, R., Roman, N., Neculau, A., & Miclaus, R. (2020). Tele-Education under the COVID-19 Crisis: Asymmetries in Romanian Education. Symmetry, 12(9), 1502. MDPI AG.