Pentru a transmite documente care pot fi preluate DIRECT pentru publicare în Monitorul Oficial, conform Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și altor prevederi legale în vigoare folosiți formularul online!
TARIFE
Pagina de manuscris a actelor înaintate spre publicare reprezintă 2.000 de semne, inclusiv spațiile.
IBAN: RO55 RNCB 0082 0067 1110 0001
Banca Comercială Română
PROCEDURĂ
Actele care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, se transmit exclusiv în format electronic, folosind formularul sau pe e-mail (documentele scanate integral într-un singur fișier) la adresa convocariaga@ramo.ro.
Profesioniștii care solicită publicarea vor avea în vedere termenele prevăzute de lege în condițiile date.
Documente necesare în vederea publicării
- adresa oficială de înaintare (model disponibil aici);
- documentul pentru care se solicită publicarea, certificat de reprezentantul legal al emitentului prin semnare și ștampilare, un singur fișier în format PDF; paginile vor fi numerotate, inclusiv anexele;
- atașat formei certificate se poate transmite actul și în format editabil în Word (DOCX); fișierul Word aferent trebuie să aibă un conținut identic cu cel al documentului pentru care se solicită publicarea;
- raportul cu numărul de caractere (inclusiv spațiile), în vederea calculării tarifului de publicare/verificarea tarifului achitat dovedit prin atașarea copiei ordinului de plată.
Formatul acceptat al documentelor
- OBS.: Pot fi încărcate maximum 5 fișiere a câte 2 MB, de tip: JPG, PDF, DOCX.
- documentele se redactează în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 500/2004 privind folosirea limbii române în locuri, relații și instituții publice, în Word format A4, cu semne diacritice, având fontul Times New Roman sau Arial, corp 12–14, cu spațiere la un rând și jumătate; se vor utiliza fonturile standard Windows CP 1250 specifice zonei Europa de Est sau UTF-8;
- fișierele vor fi scanate alb-negru, la o rezoluție de 300 dpi;
- denumirea fișierului trimis va conține elemente de identificare a anunțului, cum ar fi tipul (de exemplu: convocare) și denumirea societății, dar nu mai mult de 30 caractere.
Cum se calculează tariful de publicare?
Se va atașa la act raportul cu numărul total de caractere (cu spații) obținut la tehnoredactarea documentului. Pentru a obține acest raport în Microsoft Word, se procedează astfel:
- marcați textul de publicat (Ctrl+A);
- selectați contorul de cuvinte (Word Count) din bara de Instrumente (Tools);
- copiați fereastra afișată apăsând concomitent tastele Alt+Print Screen;
- copiați fereastra respectivă apăsând concomitent tastele Ctrl+V într-un document numit anexă și printați.
Cum se achită tariful de publicare?
- prin ordin de plată – copie atașată documentului de publicat, conform raportului cu numărul total de caractere (cu spații) sau trimisă în urma primirii facturii proforme, solicitată la transmiterea electronică a documentelor de publicat.
Informații suplimentare se pot obține la adresa de e-mail convocariaga@ramo.ro.
CATEGORII DE ACTE
În Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, pot fi preluate direct în vederea publicării, potrivit dispozițiilor Legii societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și altor prevederi legale în vigoare, următoarele categorii de acte disponibile aici.
Pentru a transmite documente care pot fi preluate DIRECT pentru publicare în Monitorul Oficial în conformitate cu O.G. nr. 26/2000, cu privire la asociații și fundații, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu alte prevederi legale în vigoare, folosiți formularul online!
TARIFE
Pagina de manuscris a actelor înaintate spre publicare reprezintă 2.000 de semne, inclusiv spațiile.
IBAN: RO55 RNCB 0082 0067 1110 0001
Banca Comercială Română
PROCEDURĂ
Actele care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, se transmit exclusiv în format electronic, folosind formularul sau pe e-mail (documentele scanate integral într-un singur fișier) la adresa convocariaga@ramo.ro.
Asociațiile, federațiile sau fundațiile (sau alte instituții prevăzute de lege) de utilitate publică ce solicită publicarea vor avea în vedere termenele prevăzute de legislație în condițiile date.
Documente necesare în vederea publicării
- adresa oficială de înaintare (model disponibil aici);
- documentul pentru care se solicită publicarea, reprezentat de extrasul situației financiare (model disponibil aici) și raportul de activitate, certificat de reprezentantul legal al emitentului prin semnare și ștampilare, un singur fișier în format PDF; paginile vor fi numerotate, inclusiv anexele;
- atașat formei certificate se poate transmite actul și în format editabil în Word (DOCX); fișierul Word aferent trebuie să aibă un conținut identic cu cel al documentului pentru care se solicită publicarea;
- raportul cu numărul de caractere (inclusiv spațiile), în vederea calculării tarifului de publicare/verificarea tarifului achitat dovedit prin atașarea copiei ordinului de plată.
Formatul acceptat al documentelor
- OBS.: pot fi încărcate maximum 5 fișiere a câte 2 MB, de tip: JPG, PDF, DOCX.
- documentele se redactează în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 500/2004 privind folosirea limbii române în locuri, relații și instituții publice, în Word format A4, cu semne diacritice, având fontul Times New Roman sau Arial, corp 12–14, cu spațiere la un rând și jumătate; se vor utiliza fonturile standard Windows CP 1250 specifice zonei Europa de Est sau UTF-8;
- fișierele vor fi scanate alb-negru, la o rezoluție de 300 dpi;
- denumirea fișierului trimis va conține elemente de identificare a anunțului (de exemplu: extras sit fin si raport) și denumirea emitentului, dar nu mai mult de 30 caractere.
Cum se calculează tariful de publicare?
Se va atașa la act raportul cu numărul total de caractere (cu spații) obținut la tehnoredactarea documentului. Pentru a obține acest raport în Microsoft Word, se procedează astfel:
- marcați textul de publicat (Ctrl+A);
- selectați contorul de cuvinte (Word Count) din bara de Instrumente (Tools);
- copiați fereastra afișată apăsând concomitent tastele Alt+Print Screen;
- copiați fereastra respectivă apăsând concomitent tastele Ctrl+V într-un document numit anexă și printați.
Cum se achită tariful de publicare?
- prin ordin de plată – copie atașată documentului de publicat, conform raportului cu numărul total de caractere (cu spații) sau trimisă în urma primirii facturii proforme, solicitată la transmiterea electronică a documentelor de publicat.
Informații suplimentare se pot obține la adresa de e-mail: convocariaga@ramo.ro.
Pentru a transmite spre publicare, utilizați formularul online!
TARIFE
Pagina de manuscris a actelor înaintate spre publicare reprezintă 2.000 de semne, inclusiv spațiile.
IBAN: RO55 RNCB 0082 0067 1110 0001
Banca Comercială Română
PROCEDURĂ
Documente necesare în vederea publicării
1. un fișier cu documentele semnate obligatoriu de reprezentantul legal (numai în format PDF sau JPG), în următoarea ordine:
- adresa de înaintare, menționând temeiul de publicare în Monitorul Oficial (model disponibil aici);
- textul actului de publicat semnat; exclusiv în cazul rapoartelor de activitate, dacă fișierul cu actul certificat/semnat depășește dimensiunea de 2 MB, încărcați cel puțin pagina cu numărul de înregistrare/ultima pagină cu semnătura reprezentantului legal;
- contorul de caractere cu spații, generat din Word, pentru emiterea facturii (model disponibil aici).
2. un fișier cu anunțul de concurs în format editabil Word (DOCX), identic cu cel semnat – respectând condițiile de redactare de aici;
3. dovada plății, dacă este cazul.
Pot fi încărcate maximum 5 fișiere a câte 2 MB, de tip: JPG, PDF, DOCX.
Ce cuprinde textul raportului de activitate, conform legii?
La elaborarea actului, este recomandat să respectați modelul din anexa nr. 6 la Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, aprobate prin H.G. nr. 123/2002!
Elementele standard pe care trebuie să le conțină raportul, conform modelului menționat:
- misiunea autorității sau instituției publice, precum și obiectivele care trebuiau atinse în perioada de raportare;
- indici de performanță, cu prezentarea gradului de realizare a acestora;
- scurtă prezentare a programelor desfășurate și a modului de raportare a acestora la obiectivele autorității sau instituției publice;
- raportarea cheltuielilor, defalcate pe programe;
- nerealizări, cu menționarea cauzelor acestora (acolo unde este cazul);
- propuneri pentru remedierea deficiențelor.
Pentru a transmite spre publicare, utilizați formularul online!
TARIFE
Pagina de manuscris a actelor înaintate spre publicare reprezintă 2.000 de semne, inclusiv spațiile.
IBAN: RO55 RNCB 0082 0067 1110 0001
Banca Comercială Română
PROCEDURĂ
asigurați-vă că anunțul a fost transmis în termenul legal și cu cel puțin 2 zile lucrătoare înainte de publicare, pentru a nu afecta data stabilită pentru concurs!
Documente necesare în vederea publicării
1. un fișier cu documentele semnate obligatoriu de reprezentantul legal (numai în format PDF sau JPG), în următoarea ordine:
- adresa de înaintare, menționând temeiul de publicare în Monitorul Oficial (model disponibil aici);
- textul anunțului de concurs, pe pagină separată, cu toate elementele cerute de legea aplicabilă;
- contorul de caractere cu spații, generat din Word, pentru emiterea facturii (model disponibil aici).
2. un fișier cu anunțul de concurs în format editabil Word (DOCX), identic cu cel semnat – respectând condițiile de redactare de aici;
3. dovada plății, dacă este cazul.
OBS: Documentele certificate prin semnătură (adresa de înaintare, anunțul de concurs și contorul de cuvinte) se transmit în format PDF sau JPG.
Cum calculați data maximă de publicare?
În elaborarea anunțului de concurs, respectați instrucțiunile de completare și procedura stabilite prin actul care conține temeiul legal de publicare.
IMPORTANT! Conform Codului de procedură civilă: „când termenul se socotește pe zile, nu intră în calcul ziua de la care începe să curgă termenul, nici ziua când acesta se împlinește”, iar „când ultima zi a unui termen cade într-o zi nelucrătoare, termenul se prelungește până în prima zi lucrătoare care urmează”.
EXEMPLU: în cazul unui concurs pentru un post de personal contractual vacant pe perioadă nedeterminată, dacă data probei scrise este 1.11.2021, data publicării poate fi cel târziu 8.10.2021 (s-au calculat 15 zile lucrătoare, conform art. 7 din HG 286/2011, fără a lua în calcul data probei scrise și cea a publicării).
Pot fi transmise maximum 5 fișiere a câte 2 MB, de tip: JPG, PDF, DOCX.
Dacă cererea vizează o rectificare/retragere de la publicare, completați după modelul corespunzător și încărcați în categoria cu acest nume:
Pentru publicarea pierderii, utilizați formularul online!
TARIFE
IBAN: RO55 RNCB 0082 0067 1110 0001
Banca Comercială Română
Formulare destinate completării și transmiterii împreună cu actele necesare:
- acte de studii – dispariție
- certificat de înregistrare fiscală
- licențe de transport
- licențe de export
- certificat de atestare reatestare
- anulare acte de studii
- autorizația școlii de conducere auto
- autorizația CSA
- ciocane silvice
- dispozitive de marcat material lemnos
- ștampile, sigilii și matrițe timbru sec pe care imprimă stema României
- sigiliul de identificare a tehnicianului de service
- legitimația tehnicianului de service
- act de naționalitate al navei
- alte acte prevăzute de lege a se publica
Documente pentru care actele normative în vigoare prevăd publicarea pierderii în Monitorul Oficial:
Ciocanul silvic de marcat/pentru control, dispozitive de marcat material lemnos. — Ordin al ministrului mediului și pădurilor nr. 1.346/2011 pentru aprobarea Regulamentului privind forma și modul de utilizare a dispozitivelor speciale de marcat, precum și modul de marcare a arborilor sau a unor loturi de arbori Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346/2011, art. 21); Se publica la solicitarea ocolului silvic.
Retragerea autorizației pentru comercializarea materialelor lemnoase – Ordin al ministrului mediului și pădurilor și al ministrului administrației și internelor nr. 1073/79/2011pentru aprobarea Regulamentului de autorizare a piețelor, târgurilor, oboarelor și a burselor de mărfuri pentru comercializarea materialelor lemnoase (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 316/2011, art. 11); Se publica la solicitarea Inspectoratului teritorial de regim silvic și vânătoare.
Anularea sau pierderea atestatului emis de Agenția Națională pt. Resurse Minerale – Ordinul nr. 94/1997 al președintelui Agenției Naționale pentru Resurse Minerale privind posibilitatea retragerii atestatului de către Agenția Națională pentru Resurse Minerale unor agenți economici cu activitate geologică și/sau de exploatare a substanțelor minerale utile. (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 346/1997, art. 3, art. 5).
Pierderea licenței de export eliberată de ANCEX – Ordin nr. 914/2012 al ministrului afacerilor externe pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 119/2010 privind regimul de control al operațiunilor cu produse cu dublă utilizare (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 462/2012, art. 46).
Autorizația emisă de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor – Ordinul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor nr. 3101/2007 pentru aprobarea Normelor privind eliberarea de duplicate ale autorizațiilor emise de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor, distruse, pierdute sau furate (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 41/2007, art. 2).
Certificat de înregistrare fiscală – Legea nr. 207/2015 Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 547/2015, art. 87).
Anulare acte de studii (învăţământ preuniversitar) – Ordinul ministrului educației naționale și cercetării ştiinţifice nr. 3844/2016 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 411/2016, art. 48).
Anulare acte de studii (învăţământ superior) – Ordinul ministrului educației naționale și cercetării nr. 4156/2020 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind regimul actelor de studii și al documentelor universitare în sistemul de învățământ superior (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 981/2020, art. 29).
Anulare certificat de competenţe profesionale – Ordinul nr. 4543/2004 privind aprobarea Procedurii de evaluare şi certificare a competenţelor profesionale obţinute pe alte căi decât cele formale (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 903/2004, art. 41).
Anulare certificat de calificare sau de absolvire – Ordinul 501/5.253/2003 al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei şi al ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului pt. aprobarea Metodologiei certificării formării profesionale a adulţilor (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 774/2203, art. 32).
Sigilii de identificare și legitimații ale tehnicienilor de service – H.G. nr. 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a guvernului nr. 28/1999 privind obligația agenților economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 348/2005, art. 52).
Act de naționalitate al navei – Ordin al Ministerului Transporturilor nr. 889/2013 privind evidența și înmatricularea navelor care arborează pavilionul român (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 400/2013, art. 54); Se publică atât de proprietar, cât și de operator.
Licența de transport/copia conformă, certificatul de transport în cont propriu/copia conformă, licența de traseu, autorizație de transport internațional – Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr. 1.892/2006 pentru aprobarea Normelor privind organizarea și efectuarea transporturilor rutiere și a activităților conexe acestora (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 919/2006, art. 13, art. 29, art. 63, art. 78).
Autorizația școlii de conducere auto – Anexele nr. 1—5 la Ordinul ministrului transporturilor nr. 75/2014 privind reglementarea activității de pregătire a persoanelor în vederea obținerii permisului de conducere acestora (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 107 BIS/2014, art. 9).
Ștampila/sigiliu cu stema României – H.G. nr. 544/2003 privind modelul sigiliilor cu stema României, păstrarea și utilizarea acestora, precum și scoaterea din folosință a sigiliilor cu stema României, uzate sau care devin nefolosibile (Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 360/2003, art. 8).
Pentru a transmite spre publicare, utilizați secțiunea „Alte acte ale instituțiilor publice” din formularul online!
TARIFE
Pagina de manuscris a actelor înaintate spre publicare reprezintă 2.000 de semne, inclusiv spațiile.
IBAN: RO55 RNCB 0082 0067 1110 0001
Banca Comercială Română
PROCEDURĂ
Documente necesare în vederea publicării
În formularul online, la secțiunea „Alte acte prevăzute de lege”, încărcați:
- un fișier cu documentele semnate obligatoriu (numai în format PDF sau JPG), în următoarea ordine:
- adresa de înaintare, semnată de reprezentantul legal al solicitantului, menționând temeiul de publicare în Monitorul Oficial (model disponibil aici);
- documentul pentru care se solicită publicarea, certificat de reprezentantul legal al emitentului, prin semnare de mână sau electronică; paginile vor fi numerotate, inclusiv anexele; dacă este necesar să fie împărțit în mai multe fișiere, acestea vor fi numerotate;
- contorul de caractere cu spații, generat din Word, pentru emiterea facturii (model disponibil aici).
- un fișier cu documentul pentru care se solicită publicarea în format editabil Word(DOCX), identic cu cel semnat – respectând condițiile de redactare de aici;
- dovada plății, dacă este cazul.
Pot fi încărcate maximum 5 fișiere a câte 2 MB, de tip: JPG, PDF, DOCX.
Acte de tip comunicări și anunțuri, care se publică în Partea a III-a:
Citații și sentințe
- ordonanța judecătoriei privind pierderea, sustragerea sau distrugerea cecului ca instrument de plată, a cambiei și a biletului la ordin;
- acte emise de instanțele judecătorești (ex: citații și sentințe de diverse tipuri, sentințe ANI pentru confiscarea averii etc.);
- citații notariale conform C. pr. civ, H UNNPR 76/2013;
- citații parohiale conform Legii nr. 455/2006;
- hotărâri judecătorești irevocabile de constatare a calității de lucrător sau colaborator al Securității;
- ordonanța de clasare a comisiei de cercetare a averilor/hotărârea instanței judecătorești rămasă definitivă, prin care se constată că proveniența bunurilor este justificată, respectiv că dobândirea unei cote-părți din avere sau a anumitor sume determinate nu are caracter justificat;
Anulări sau casări de acte (de ex.: anulare permise permanente de vânătoare conform Legii nr. 407/2006, Ordinului nr. 539/2009; procese-verbale de casare de acte de studii conform Ordinului ME nr. 3.844/2016)
Rapoarte anuale (Raportul privind starea justiției și Raportul privind activitatea CSM conform Legii nr. 317/2004; bilanțurile de ocupare a forței de muncă conform Legii nr. 76/2002 etc.)
Alte acte a căror publicare este prevăzută de lege.