Pallady

72,00 lei

Accesul la pictura și, mai apoi, în lumea lui Theodor Pallady nu se poate face pe scurtătură și, cu atât mai puțin, prin efracție. Cine se iluzionează că s-a întâlnit cu acest artist, atat de greu de clasificat, și că a înțeles ceva dintr-o asemenea întalnire, doar trecând în grabă pe lângă vreo cateva peisaje, scrutând tot atâtea nuduri și consumând frugal o serie de naturi moarte, nu va face decât să-și creeze premisele pentru deziluzia finală. (Pavel Șușară)
Vă propunem o întalnire pe îndelete cu acesta, atât cu pictura, cât și cu gândurile lui, cu ideile, dorințele, temerile sau dezamăgirile de artist, dar și de om. Cele 128 de ilustrații ale albumului, ce reprezintă lucrări din opera timpurie sau de maturitate a lui Pallady, sunt însoțite de însemnări ale pictorului, extrase din jurnal sau alte documente, și oferă astfel acea imagine variată necesară unei înțelegeri autentice.
Studiul introductiv sub semnătura lui Pavel Șușară aduce perspectiva specialistului și dezvăluie sensurile adânci ale personalității creatoare. Tablourile reproduse sunt din patrimoniul Muzeului Național de Artă al României, Muzeului Municipiului București, Muzeului de Artă din Constanța și Muzeului de Artă Dinu și Sevasta Vintilă din Topalu, Muzeului de Artă din Bacău, Muzeului de Artă din Brașov, Muzeului de Artă din Cluj-Napoca și din colecția particulară prof. Elena Zdrobiș.

Categorii: ,

Descriere

Accesul la pictura și, mai apoi, în lumea lui Theodor Pallady nu se poate face pe scurtătură și, cu atât mai puțin, prin efracție. Cine se iluzionează că s-a întâlnit cu acest artist, atat de greu de clasificat, și că a înțeles ceva dintr-o asemenea întalnire, doar trecând în grabă pe lângă vreo cateva peisaje, scrutând tot atâtea nuduri și consumând frugal o serie de naturi moarte, nu va face decât să-și creeze premisele pentru deziluzia finală. (Pavel Șușară)

Vă propunem o întalnire pe îndelete cu acesta, atât cu pictura, cât și cu gândurile lui, cu ideile, dorințele, temerile sau dezamăgirile de artist, dar și de om. Cele 128 de ilustrații ale albumului, ce reprezintă lucrări din opera timpurie sau de maturitate a lui Pallady, sunt însoțite de însemnări ale pictorului, extrase din jurnal sau alte documente, și oferă astfel acea imagine variată necesară unei înțelegeri autentice. Studiul introductiv sub semnătura lui Pavel Șușară aduce perspectiva specialistului și dezvăluie sensurile adânci ale personalității creatoare. Tablourile reproduse sunt din patrimoniul Muzeului Național de Artă al României, Muzeului Municipiului București, Muzeului de Artă din Constanța și Muzeului de Artă Dinu și Sevasta Vintilă din Topalu, Muzeului de Artă din Bacău, Muzeului de Artă din Brașov, Muzeului de Artă din Cluj-Napoca și din colecția particulară prof. Elena Zdrobiș.

Access to the painting and then to the world of Theodor Pallady cannot be gained using shortcuts and by no means can it be forced. He who deludes himself into believing that he met this artist so hard to categorize and that he grasped something out of such meeting just by passing hurriedly by some landscapes, gazing at as many nudes and frugally consuming some still lifes will do nothing but set the foundation of his final disappointment. (Pavel Șușară)
We suggest a profound meeting with him, both with his painting and with his thoughts, with both the artist’s and the man’s ideas, desires, fears or disappointments. The 128 illustrations of the album are works of both the early and the late period and are accompanied by the painter’s notes drawn from his journal or from other documents, thus enabling the variegated perspective necessary to a genuine understanding.The introductory study signed by Pavel Șușară presents the expert’s perspective and shows the deep meanings of the creative personality.
The paintings come from the patrimony of the National Museum of Art of Romania, the Bucharest Municipality Museum, the Constanța Art Museum and the Art Museum “Dinu and Sevasta Vintilă” from Topalu, the Art Museum of Bacău, the Art Museum of Brașov, the Art Museum of Cluj-Napoca, and from the private collection prof. Elena Zdrobiș.
L’Accès à la peinture et ensuite au monde de Theodor Pallady n’est pas possible en faisant usage des raccourcis et d’autant moins par effraction. Qui se fait l’illusion d’avoir rencontré cet artiste si difficile à classifier et l’illusion qu’il a saisi quelque chose de cette rencontre seulement en passant en hate auprès de quelques paysages, en contemplant autant de nus, en consommant frugalement une série de natures mortes ne fera que créer pour soi-même les prémisses de la désillusion finale. (Pavel Șușară)
On vous propose une rencontre profonde avec lui, à la fois avec sa peinture et avec ses pensées, avec les idées, les désirs, les craintes ou les déceptions de l’artiste, ainsi que de l’homme. Les 128 illustrations de l’album qui représentent oeuvres de l’étape précoce de la création ou de la maturité de Pallady sont accompagnées des notes du peintre extraites du journal ou d’autres documents et offrent ainsi cet image diversifié nécessaire à une vraie compréhension.
L’étude introductive signée par Pavel Șușară apporte la perspective de l’expert et montre les sens profonds de la personnalité créative. Les tableaux reproduits font partie du patrimoine du Musée national d’art de Roumanie, du musée de la municipalité de Bucarest, du musée d’art de Constanța, du Musée d’art « Dinu et Sevasta Vintilă » de Topalu, du musée d’art de Bacău, du musée d’art de Brașov, du musée d’art de Cluj-Napoca et de la collection particulière prof. Elena Zdrobiș.

Recenzii

Nu există recenzii până acum.


Fii primul care adaugi o recenzie la „Pallady”

Format: 20 x 22 cm
ISBN: 978-973-567-976-7
Nr. pag: 152, carte legată
Data apariției: august 2017

Născut în localitatea Bănia, județul Caraș-Severin, în ziua de 29 decembrie 1952 (oficial 4 ianuarie 1953), din părinți țărani, de confesiune ortodoxă. Elev la școala generală din Bănia și la Liceul „Eftimie Murgu” din Bozovici, muncitor necalificat la Uzinele Mecanice din Oțelu Roșu, Secția tuburi flexibile, soldat la Bacău și iarăși muncitor necalificat la Întreprinderea Centrală de Valorificare a Ambalajelor, depozitul Străulești II, student la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu”, București, Facultatea de Istoria și Teoria Artei (muzeologie), muzeograf la Oficiul pentru Patrimoniul Cultural Național și director al Centrului de Îndrumare a Creației Călărași, consilier și referent la Ministerul Culturii, sub mandatul lui Andrei Pleșu, cercetător la Academia Română, Institutul de Istoria Artei „George Oprescu”, fondatorul Galeriei Luchian 12, al Casei de licitație Pogany și al Muzeului de Artă Modernă și Contemporană Pavel Șușară. Debutează cu poezie în Almanahul literar în 1977, iar editorial în 1996, la Editura Crater, cu volumul de poeme Regula jocului. Colaborator permanent al postului de radio Europa Liberă, din 1993 și până la desființare, și al României literare, din 1993 până în 2010. Membru al Uniunii Scriitorilor din România, Secția poezie, al Uniunii Artiștilor Plastici, Secția de critică, expert în artă, atestat de Ministerul Culturii și evaluator ANEVAR. Este președintele Asociației Experților și Evaluatorilor de Artă din România și, mai ales, posesorul unei irepresibile vocații a libertății și opozantul neobosit al oricărei forme de marxism și al tuturor tendințelor de ideologizare a culturii și a artei.